woensdag 25 april 2018

De laatste grote afstanden

Dag 23 en 24

Over maandag en dinsdag kunnen we eigenlijk vrij kort zijn behalve dat we verder gereden hebben dan gepland was. We vertrokken vanuit Monument Valley richting Page aan de Glen Canyon dam met de bedoeling om door te rijden naar Marble Canyon. Dat ging allemaal vlot, nog even tanken in Page ,want god weet wanneer komen we nog eens een tankstation tegen. In Page hebben we de vorige keren al Antelope Canyon bezocht en Horseshoe bend en hadden nu niet weer de behoefte om erna toe te gaan.

Wat ons wel is bijgebleven van deze stad is dat we vorige keer ons een ongeluk hebben gezocht naar een vrije hotelkamer. Wij kwamen toen van Kayenta om met het plan om Monument Valley te bezoeken maar daar waren ze ook al met de laatste vrije kamer voor onze neus weg en dus zat er niks anders op dan verder te rijden en dat werd dus Page. Hier vingen we zoals gezegd dus ook bot tot er een slimme receptionist ons toen doorverwees naar een motel nog eens 60 kilometer verder. Het was toen pikkedonker toen wij in het ouderwets motel aankwamen en hadden geen idee waar we terecht gekomen waren maar toen we s morgens buiten kwamen zagen we dat het er heel mooi was. Om dat nog eens terug te zien reden we via deze weg richting Las Vegas.

Het was een rustige weg eerst door een lang dal tot het begon te stijgen en we plots in de bergen zaten. Op deze route ligt de ingang naar de noordrim van de Grand Canyon maar die kun je tot 15 mei niet gaan bezoeken door eventuele winterse toestanden. We vonden dat we ondertussen genoeg gereden hadden en toen we aan de stad Hurricane aankwamen probeerden we onze draagbare wifi nog eens aan te zetten want die had het hele tijd laten afweten omdat hij geen bereik had. Gelukkig was er vlakbij een camping in een staatspark en reden dan daar naartoe. Het was een prachtige plaats, iedereen had erg ruime plaatsen met zicht op een mooi meer onder een mooie sterrenhemel.

De volgende dag reden we verder naar Las Vegas, onze eindhalte, maar niet met de bedoeling er al te geraken vandaag. In St George deden we nog wat inkopen en zetten daarna de gps op Valley of Fire, een state park dat onderweg gelegen was. Het was een erg mooi park met rode rotsformaties waar je met de auto kon doorrijden. Hier was een camping maar vonden het nog wat vroeg om nu al te stoppen.

We hadden het plan om verder te rijden naar een camping aan Lake Mead maar toen we daar aankwamen zag het er allemaal niet zo aantrekkelijk uit om hier te overnachten.  Het zag er wat verlaten uit en verder van het meer dan we in gedachte hadden, in de zomer zal het hier wel anders zijn. Het volgende dat we nu zouden tegenkomen was Las Vegas maar vooraleer we daar zouden zijn was er nog een lange weg te rijden.

Bij de eerste camping waar we gingen vragen of ze een vrije plaats hadden was het al bingo (klinkt toepasselijk in deze gokstad )  ;-)

Vanaf nu zullen we waarschijnlijk geen kilometer meer met de camper rijden tot we hem zaterdag moeten afleveren, want vanaf morgen gaan we een autootje huren zodat we in een grote stad als Las Vegas mobieler zijn dan met een grote camper.

foto genomen bij een heldere hemel