donderdag 26 april 2018

Viva Las Vegas

Dag 24

Woensdagmorgen na het ontbijt koppelden we de elektriciteit en het water  van de mobilhome weer af en gingen  op pad. We hadden een huurauto gereserveerd vanaf de namiddag en hadden het plan om in de voormiddag nog naar Red Rock Canyon te rijden met onze camper. Dit park ligt een beetje buiten Las Vegas en de vorige keer toen we hier waren konden we dit niet bezoeken omdat het gesloten was door de beruchte shutdown, dit is een verplichte sluiting van alle nationale parken, monumenten enz..van de regering in Amerika omdat er geen geld meer was om deze open te houden, heel simpel gezegd. We reizen nu bijna een maand door dit enorm land en hebben heel veel gezien maar dit is echter ons eerste nationaal park, de andere die we bezochten waren telkens state parken.

In het park moet je een loop volgen van 13 mijl en kan je telkens stoppen aan parkings en van daaruit een wandeling maken. Heel lang heeft echter ons bezoek niet mogen duren en dat had 2 redenen, eerst was er de beperkte parkeerruimte onderweg voor een grote camper omdat het redelijk druk was en de 2de reden was dat ik nog altijd geen deftige wandeling kan maken met mijn kruk. Daardoor bleven we netjes op de baan rijden en krijg je zo langs de weg niet veel te zien, althans toch weinig rode rotsen. Op deze manier vonden we het park een beetje tegengeslagen en vonden we Valley of Fire park veel mooier.

We reden dan maar terug naar de camping hadden ons middageten aan de camper buiten,we moeten tenslotte nog onze (ijs)kast leegeten anders is het zaterdag allemaal voor de vuilbak

Rond 3 uur hadden we onze auto gereserveerd bij Alamo op de luchthaven en om daar te geraken bestelden we een Uber. Het was een gedeelde rit en moesten dus onderweg nog iemand oppikken die dezelfde richting uit moest.  Die persoon bleek een jongeman te zijn die al niet op de afgesproken plaats stond dus moest de chauffeur hem opbellen. Toen hij uiteindelijk gevonden was stapte hij zonder een woord te zeggen in en stapte op dezelfde boerse manier ook weer uit. Wat een onvriendelijk persoon en achteraf hebben we er nog met de chauffeur mee zitten lachen dat zij toch soms wel rare types moeten meenemen.

Bij de autoverhuur moesten we de nodige documenten afhandelen, daarna nog een auto uit de rij kiezen en we konden op weg. Tot zondag rijden we nu dus door Las Vegas met een donkerblauwe Nissan Sentra met maar 3000 mijl op de teller.

Op onze hele reis hebben we nog niet veel shoppingtijd ingelast dus gaan we nu onze schade inhalen in deze stad. Vlakbij de luchthaven is een outlet mall dus dat was ons eerste doel, het is redelijk groot en toen we buiten kwamen waren we alweer een paar uur verder.

Amerika heeft heel veel verschillende ketens van restaurants, het 1 al beter dan het andere, denk hierbij aan de vele (hamburger)ketens zoals McDonald's, Burgerking, Subway, Arby’s, Dennys, Taco bell, Chick fil A, enz... Teveel om op te noemen. Maar er zijn ook de betere ketens zoals Applebee's, Outback Steakhouse, Olive Garden enz... Een van de beste vinden wij Cheesecake Factory en die hadden we deze reis nog nergens tegengekomen, een restaurant hiervan bevindt zich aan de Strip in Caesars Palace. Het eten was erg lekker en je 'moet’ daar toch je maaltijd afsluiten met een lekker stuk cheesecake, nietwaar ? ;-)