maandag 9 april 2018

Nashville- West Tennessee

Dag 7 en 8

Nashville- Yuma Tennessee

We zijn nu al enkele dagen met onze camper onderweg en we beginnen onze draai er in te vinden, alles gaat al veel gesmeerder dan de 1e dagen. Het enige dat we nog niet hadden moeten bijvullen was propaangas, dus moesten we na het ontbijt tot aan de ingang van de camping rijden, bijvullen en daarna terug op onze plaats gaan staan want we bleven hier 2 nachten.Een mens wil tenslotte warme koffie of thee ;-) Om in Nashville te geraken is er een shuttlebusje dat langs hotels en campings rijdt en je voor 10$ per persoon heen en terug brengt, voor die prijs kan je geen parking oprijden en er een hele dag gaan parkeren, en trouwens met onze mobilhome ben je ook erg beperkt in parkeerplaatsen. Nadat we werden afgezet in het centrum gingen we naar het museum van Johnny Cash, hier kom je heel veel te weten over het leven en het werk van de beroemde countryster.

Zo wisten we bv niet dat hij ook geacteerd had maar dat heeft hij niet veel gedaan, en daar was duidelijk een reden voor want zijn acteerprestaties waren niet zo opperbest. Schoenmaker blijf bij je leest. ;-)

Na een lekkere, erg late lunch op Broadway, de straat die bekend staat omwille van de vele bars met livemuziek, hebben we nog rondgewandeld en gezocht naar geocaches maar het was zo een snijdende wind die het zo ijzig koud maakte, dat we 's avonds terug het shuttlebusje namen naar onze warme mobilhome.

Zondagmorgen reden we de camping af richting Hendersonville,dit is een stadje op een 30 tal kilometer ten westen van de stad. Hier op dit kerkhof ligt 'the man in black' oftewel Johnny Cash samen met zijn vrouw June Carter Cash. Het graf is gemakkelijk te vinden want zij zijn zowat de enige van het hele kerkhof die een volledige zerk hebben, en niet zoals de meeste Amerikaanse graven die enkel een steen hebben die rechtstaat. Dat we hier niet alleen zouden zijn was te voorspellen want de zanger is 15 jaar na zijn dood nog altijd erg populair.  De vorige dag had ik  net mijn ringtone op mijn gsm verandert in ' Hi, I am Johnny Cash' en toeval of niet maar toen we daar aan zijn graf stonden ging mijn telefoon met deze mededeling. Het was toch wel een creepy geluidje op dat moment :-) De reden waarom mijn gsm belde was trouwens om te melden dat er ergens wifi beschikbaar is in de buurt ,meer niet ;-)

Na het kerkhofbezoek gingen we nog wat boodschappen doen in de Publix, een bekende supermarktketen in Amerika.  Nu hebben we al vele malen inkopen gedaan maar de service die ze hier vandaag gaven hadden we nog nooit eerder meegemaakt.  Dat ze je boodschappen in zakken steken is hier nog een hele normale zaak maar dat ze je met je karretje  tot bij je auto of camper begeleiden, hadden we nog nooit meegemaakt. Van service gesproken.

Ons volgende doel was een Moonshine distillery, dit is een alcoholische drank van mais die hier in Kentucky en Tennessee heel veel illegaal gestookt wordt, althans volgens het tv-programma Moonshiners. Bij de Casey Jones distillery kregen we een korte maar duidelijke rondleiding over deze drank. Daarna kregen we te horen waarom ze geen drank mogen serveren maar wel kleine tastings doen in een glaasje zo groot als een vingerhoed. De reden is dat er in de staat Kentucky op zondag geen alcohol, in de vorm van een glas bier of een cocktail mag verhandeld worden. Ze mochten wel flessen verkopen en laten proeven uit speciale afgesloten flessen. De mevrouw in de winkel/ tastingroom vertelde honderduit over van alles en nog wat zodat we hier langer gebleven zijn dan we verwacht hadden, maar dat vinden wij nu net zo tof van een bezoek aan een familiebedrijfje https://www.caseyjonesdistillery.com/

Op weg naar onze volgende camping zijn we nog gestopt in het stadje Paris, en net zoals in Parijs hebben ze hier ook een Eiffeltoren met dat verschil dat deze een pak kleiner is en dus niet zo gemakkelijk te vinden als de originele. Hiervandaan was het nog een uurtje rijden en gelukkig kwamen we nog aan voor het helemaal donker werd.

1. Zo, jullie hebben al veel gezien, groetjes !

2. ik denk dat jullie het wel leuk vinden, dus geniet maar verder.

3. Ik heb net jullie blog gevonden en alle berichten achter elkaar gelezen. Erg leuk om te lezen! Hopelijk hebben jullie alweer een paar mooie dagen erop zitten en lezen we gauw meer!